ماهواره فجر با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها ساخته شد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ساخت و پرتاب ماهواره فجر به فضا در شرایطی انجام شد که همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها وجود داشت اما همه‌ی آن‌چه که انجام شد، بدون استثنا با توانایی جوانان ما بود.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز در مراسم تجدید میثاق کارکنان وزارت دفاع با آرمان‌های امام خمینی(ره) که در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، انقلاب ما صرفا انقلاب ملت ما نیست، بلکه انقلاب همهٔ ملت‌هایی است که استقلال، آزادی، امنیت، رفاه و شرف را خواستار شدند.

وی افزود: در انقلاب ما همه یک یک شعار را سر می‌دادند و خواستار حاکمیت اسلام و استقرار جمهوری اسلامی بودند. چرا که همه خواسته‌های خود را در عینیت یافتن و حاکمیت اسلام جست‌وجو می‌کردند. در سایه انقلاب اسلامی، تحول روانی در ملت رخ داد که آن منشا تحولات گوناگون بود.

دهقان با بیان اینکه در سایه انقلاب شعائر اسلامی زنده شد، ادامه داد: پیش از انقلاب، قرآن تنها برای مراسم ترحیم بود، ولی در سایه انقلاب اسلامی قرآن به صحنه آمد و مبنا شد.

وی تاکید کرد: ما در مسیری که انقلاب اسلامی طی می‌کند، تا تمدن اسلامی فاصله داریم، امام گام‌های عزت‌افرینی برداشته شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه معمولا انقلاب‌هایی که درد دنیا بدون محوریت اسلام به وقوع می‌پیوندد، بیشتر متوجه امور مادی و یا مکاتب دست ساخته بشر است، تصریح کرد: انقلاب ما هم در کیفیت مبارزه و هم در کیفیت ادامه آن، مطابق اسلام و امور مادی و معنوی بود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و خواستگاه ارزش‌های اسلامی و مبدا تعالی‌بخش ما و نقطه عطف تاریخ کشور است که پذیرش حاکمیت سلطه را کنار زدند و طعم شیرین حاکمیت استقلال را چشیدند.

سردار دهقان در ادامه بیان داشت: در روزهایی ما از صدور انقلاب سخن می‌گفتیم، تصور دیگران این بود که به دنبال کشورگشایی هستیم. ولی نگاه ما گسترش مرزهای جغرافیایی نبود. آن‌چه مورد توجه ما بود این است که ملت‌ها در گوشه گوشهٔ دنیا با دریافت پیام انقلاب، به‌ان علاقمند شده‌اند. امروز در کشورهای اسلامی و غیراسلامی انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو مطرح است.

وی اضافه کرد: علت اینکه نظام سلطه سعی می‌کند چره اسلام را مخدودش کند و جریان‌های به ظاهر اسلامی اما صهیونیستی را پرورش دهد، ناشی از ترسی است که از گسترش تفکر اسلامی دارند. آن‌ها تا کنون به دنبال مخدوش نشان دادن انقلاب بوده‌اند، اما درخشندگی انقلاب اسلامی، همواره بر توسطئه‌های دشمن غلبه کرده است.

وزیر دفاع ادامه داد: اگر روزی امام خمینی (ره) شعار «ما باید جدای از تاثیر قدرت‌ها، سرنوشت خود را رقم بزنیم» را مطرح کردند، امروز با تمام وجود تحقق آن را حس می‌کنیم. امروز نظام جمهوری اسلامی مستقل‌ترین نظام سیاسی موجود در جهان است که با اتکا به مردم در مقابل همه زیاده‌خواهی‌ها ایستاده و از خود دفاع می‌کند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی نشان داده در مقابل تحریم‌ها و محدودیت‌ها نه‌تن‌ها عقب‌گرد نداشته بلکه اثبات کرده شعار «ما می‌توانیم» یک حقیقت همه‌جانبه است.

دهقان با بیان اینکه ما امروز در بسیاری از فناوری‌ها در سطح جهانی مطرح هستیم، اظهار داشت: به‌رغم گفتهٔ دشمنان ما که می‌گویند تحریم‌ها ما را پای میز مذاکره آورده است، اما همه شاهد بودند که دیروز ماهواره فجر به فضا پرتاب شد و با موفقیتا در مدار زمین قرار گرفت.

وی افزود: ساخت و پرتاب ماهواره فجر به فضا در شرایطی انجام شد که همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها وجود داشت اما همهٔ آن‌چه که انجام شد، بدون استثنا با توانایی جوانان ما بود.

وزیر دفاع تصریح کرد: ساخت ماهواره فجر، ماهواره‌بر سفیر فجر و همچنین زیرسیستم‌ها توسط خود ما ساخته شده بود.

وی ادامه داد: نسل‌های بعد از انقلاب نشان داده‌اند در مسیر انقلاب مجاهدانه و ایثارگرانه تلاش می‌کنند، و حضور آنان را در صحنه‌های مختلف شاهدیم.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با اشاره به طرح‌های آمریکایی و انگلیسی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام گفت: امروز افرادی در لباس اسلام، کارهایی انجام می‌دهند که منطبق با خواسته‌های انگلیس و آمریکا است. امروز ما اوج نیاز دنیای اسلام به وحدت را مشاهده می‌کنیم چرا که امروز دشمن به دنبال راه‌اندازی جنگی فرقه‌ای و قرار دادن شیعه و سنی روبروی هم است.

وی در پایان با بیان این‌که «آنچه که در کلام امام خمینی (ره) مشاهده می‌کنیم چیزی جز تثبیت و ضرورت صیانت از کلام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیست» اظهار کرد: امروز به عنوان سربازان امام (ره) با امام و امت امام عهد می‌بندیم که تا آخرین قطره خون جانانه در مسیر مکتب امام راحل و نظام اسلامی که ایشان بنا نهاده‌اند حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا